W biznesie dostrzegamy coraz większe zainteresowanie rozwiązaniami opartymi na AI. Sztuczna inteligencja dotyka różnych obszarów, znajduje zastosowanie w cyberbezpieczeństwie, ale też usprawnia zarządzanie personelem. Szeroką gamę rozwiązań sztucznej inteligencji możemy znaleźć w branży IT.

Sztuczna inteligencja wyznacznikiem sukcesu

Większość organizacji buduje swoją wartość, opierając ją o sztuczną inteligencję. Technologia AI staje się pewnego rodzaju strategicznym wymogiem dla organizacji, które chcą zwiększyć efektywność swoich działań i stworzyć przewagę konkurencyjną. Implementacja technik sztucznej inteligencji pozwala organizacjom osiągnąć w dużo krótszym czasie wzrost wydajności oraz produktywności, a także optymalizację kluczowych procesów, co finalnie przekłada się na zwiększenie rentowności. Sztuczna inteligencja wspiera i automatyzuje procesy biznesowe, a także wpływa na zwiększenie poziomu innowacji wśród organizacji.

Gotowość organizacji na sztuczną inteligencję

Technologia AI znacząco wpływa na jakość oferowanych usług oraz rozwiązań, a jej właściwe wykorzystanie to ogromna szansa dla organizacji, jednak czy jest dla każdego? To wciąż nowa i złożona dziedzina, rozwijająca się w zawrotnym tempie. Pełne wykorzystanie jej wartości wymaga odpowiedniego przygotowania, wiedzy, ogromnej ilości danych, a także środków finansowych. Podmioty, które chcą odnieść sukces i właściwie wykorzystać jej potencjał muszą wdrożyć odpowiednią strategię zarządzania, a także postawić na sprawdzone procesy oraz narzędzia.

Jakie korzyści po wdrożeniu AI?

Sztuczna inteligencja wspiera rozwój organizacji na wielu płaszczyznach. Znajduje zastosowanie praktycznie w każdym dziale organizacji, a jej odpowiednie wykorzystanie pozwala na zbudowanie trwałej przewagi biznesowej na tle konkurencji. Wykorzystanie zaawansowanych algorytmów pozwala m.in. na szczegółowe monitorowanie danych, co usprawnia oraz optymalizuje działania całego działu IT, ale także na skuteczne przeprowadzanie analizy biznesowej bez pomocy wyspecjalizowanych do tego osób. Dzięki automatycznemu monitorowaniu infrastruktury informatycznej AI pozwala wykrywać anomalie na gruncie bezpieczeństwa i tym samym skutecznej zabezpieczać organizację.

Dominacja sztucznej inteligencji w sektorze IT

Popularność sztucznej inteligencji nie maleje, jej zastosowanie dostrzegamy w większości organizacji, niezależnie od sektora. Wyróżnić jednak można branżę IT, która przoduje w wykorzystaniu technologii AI. Według przeprowadzonych badań sektor IT zatrudnia na chwilę obecną 40% specjalistów z tej dziedziny. W Polsce wskaźnik dominacji branży IT jest jeszcze wyższy i wskazuje, że aż 58% zadeklarowanych specjalistów sztucznej inteligencji tworzy rozwiązania w sektorze IT.*

Sztuczna inteligencja w systemach IT

W obliczu rosnących kosztów, a także coraz bardziej zaawansowanych cyberataków większość organizacji szuka sposobów na zoptymalizowanie i uproszczenie procesów IT. Sztuczna inteligencja jest w stanie sprostać nawet największym wyzwaniom w sektorze IT, dlatego też jest coraz częściej implementowana do systemów informatycznych. Oprogramowania, które na co dzień wspierają pracę administratorów sieci, w połączeniu z technikami AI skutecznie usprawniają i automatyzują kluczowe operacje IT, a także wzmacniają poziom bezpieczeństwa danych.

Korzyści dla branży IT:

  • zwiększenie wydajności procesów i operacji IT,

  • maksymalizacja zysków i redukcja kosztów,

  • oszczędność czasu działu IT,

  • zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i wykrywanie anomalii,

  • podniesienie jakości produktów oraz usług IT.

Sprawdź, jak administracje publiczne wykorzystują sztuczną inteligencję.

 

Źródło:
*www.bankier.pl/wiadomosc/W-Polsce-AI-robi-sie-w-IT-Inne-branze-w-tyle-za-Europa
www.oracle.com/pl/artificial-intelligence/what-is-ai
www.ibm.com/it-infrastructure/z/capabilities/it-operations-management

BTC Projekt EU